Helvetet är över!

Hade suttit hemma med grabbarna och kollat film på kvällen som vilken kväll som helst. Dem gicdk och jag borstade tänderna, bytte om och hoppade i säng! kl var väl runt ett på natten då jag börja känna den här känslan i magen som jag har fått varje gång förut då jag har åkt in på sjukhuset! Värken kröp fram mer och mer så bestämde mig för att gå upp och lägga mig i ett bad för det brukade gå över då! Men det funkade inte så jag slet mig upp och satte mig inne på toagolvet och stortjöt. Lutade mig mot toan och tröck ner fingrarna i halsen för att spy men inget kom upp.. Kröp in till mamma och för er som inte vet så bor ju jag granne med min mamma så behövde inte krypa så långt! Kommer in dit sliter tag i mamma och hon hoppar upp och blir orolig så hon vet inte vart hon ska ta vägen. Hon hjälpte mig ut till bilen så åkte vi upp till akuten. Kom till akuten runt 2. Helt tomt i väntsalen så jag lägger mig raklång på golvet men ni vet när det är sån här magsmärta så man inte vet vart man ska ta vägen? Jag visste inte vad jag skulle göra, Jag kunde inte sitta, ligga, stå eller ngt! Jag tjöt som en gris och var helt yr. Kommer in på ett rum och får träffa en sköterska! Hon snackar lite med mig och frågar vart och hur det gör ont. Hon bha det låter som om du har magkattar!! Aa okej men gör ngt så smärtan försvinner bara nu för stunden snälla? så kom hon med ngn jävla hutt som jag fick dricka och smärtan försvann direkt.. väntade tills läkaren kom in och han stog och sa bha jag behöver inte ens klämma på dig så säker är jag på att det är magkatarr när du beskriver smärtan du har. Okej okej vad skönt att vi vet var det är nu då sa jag och åkte hem, kl var typ 3.. Har aldrig gått så fort för mig på akuten kan jag lova haha! Kom hem och gick och la mig direkt! Vaknade kl 6 halv sju att samma värk är tillbaka fast 100gånger värre! Ringer till Mamma och hon åker hem från jobbet för att köra upp mig till akuten. Kommer dit och får sitta ute i väntsalen i kanske 5-10 minuter, Kommer in på ngt rum och dem fråga varför jag är tillbaka igen?! vad Fan tror dem? Joo ja kommer dit för att det är kul! Jävla inkompetenta idioter! Jag har ont igen lite värre! Så får samma hutt igen och den här gången hjälper det inte, Så kommer dem in igen med samma hutt så dricker det med men det hjälpte inte! Så säger dem a men vi lägger in dig nu efter som du har varit här förut för samma smärtor.

Kommer till avdelningen, Fick ngn spruta sen somna jag! Så kommer en sköterska och tar en massa prover och skit! Så skickar dem upp mig till helkropps röntgen, Kommer tillbaka till avdelningen och får snacka med en sköterska som säger aa du ska göra en blablabla röntgen?!  Jaha okej?!?! När och hur gör man den då? Aa snart ska du dit, Joo dem filar ner en kamera i halsen på dig! Ursäkta?!?! Aa men du kommer få lugnande och bedövning så du kommer inte känna ngt alls! Okej känns ju mkt bättre... för stunden iaf! Kommer upp dit och får träffa han som är läkaren som ska köra ner kameran i halsen på mig. Har ni sätt sleepy hollow?? Iaf den huvudlösa ryttaren där i som spelas av Christopher Walken. Han läkaren så PRECIS ut som han gör i den filmen haha! Men iaf så lägger jag mig på brittsen så får jag ngt spry i halsen som smakade H*RA!! Men blev bedövad i hela munnen och halsen skit obehagligt, Sen la han slangen och kameran på min tunga och sa svälj! Höll på och dö fyfan spydde som en gris men var ENORMT coolt och se inne i sin mage på tven kan jag lova! Kommer tillbaka till avdelningen så säger läkaren bha aa men nu ska vi utreda vad det här är, Hittar vi inget fel på ngn av undersökningarna så får vi gå vidare för vi skickar inte hem dig igen efter som du har varit inne förut för den här smärtan!! Fick inget smärtstillande under det här dygnet när jag låg inne och dem hitta inget på ngn av undersökningarna. Morgonen när jag vaknade frågade dem hur jag mådde och bla bla bla. Sen säger dem aa vi väntar och ser om du kan äta och funkar det kan du åka hem eftersom vi inte hittar ngt fel på dig! Okej? Men jaha det är ju inte så att det här bara försvinner sa ja utan det är ju ngt som är fel jag känner ju det. Om jag får ont igen då ska jag behöva sitta på akuten och tjuta och skrika som en gris igen då lr :S? Aa det finns ju inget vi kan göra nu!! Hm okej. Åt mat och det funkade perfekt. Pappa kom och hämtade mig så åkte vi hem och då var kl runt 2 på dagen.


Kom hem till mitt underbara hem som ja saknar vart jag än går!! Satte mig och fikade lite med pappa och Sandra. Sen gick dem, La mig i soffan och kollade tv somnade i en timma kanske vaknade av vad tror ni? Joo emn självklart var värken i magen tillbaka!! Ringde pappa och sa hur det låg till men att jag ville vänta lite och se om det gick över för jag gör allt för att slippa sjukhus för det känns som om jag har bott där sen jag gjorde magsäcksoperationen. Timmarna gick och det blev bara värre och värre.. Till slut började jag få svårt och andas, Det var som ett tryck över lungorna, På ryggen och bröstet! Ringde pappa i ren panik och han kom fort som fan! Åkte upp till akuten igen och där var det fullt med folk! Fyfan fyfan fyfan.. Gick in och snackade eller snarare skrek på sköterskorna så JÄVLA ont jag hade! Kapa mitt ben och min arm snälla så jag slipper det här magont alltså!! Har aldrig haft såhär ont i hela mitt liv, Jag vet man säger så varje gång när man har riktig ont men det här fyfan! Det var inte smärta utan djävulen själv som var i mig alltså! Fick sitta ute i väntsalen tills jag började se dubbelt. Pappa slet upp dörren in till sköterskorna och skrek som ett moje, Läkarna kom och hämtade mig och vem tror ni kommer om inte mr magkatarr 100% säker?! HA jävla idiot måste jag säga!! Han babblade på och jag kmr inte ihåg ett smack av vad han sa! Han klämde på ett ställe och jag skrek för kung och fosterland alltså! Fyfan vad ont det gjorde! Han bha jaha rö det här är vist gallsten du har! Jag springer och hämtar sprutan nu för jag vet hur ont det här gör och det är bland den värsta smärtan en människa kan uppleva ska jag säga! joo TACK jag vet!! Dem kom men en spruta som inte funka! Dem kom med en till som inte funka! Dem kom med en till som INTE funka! Men till sist så fattade dem att morfin var det ända som hjälpte!! TACKA GUD FÖR DROGER IBLAND!

Fick komma till avdelning 11, Ingen aning om varför :S, Men blev inte långvarig där utan dem flyttade över mig till 12 där jag hör hemma vid det här laget haha! Träffade alla sköterskor som tyckte det var tråkigt att jag var tillbaka igen och blablalba! Fick massa dropp och sådär! Hade massa besök av mina älskade vänner och familj dem här dagarna och det tackar jag enormt mkt för! Efter som jag kom in akut så visste dem inte när jag skulle få opereras men jag fick varken äta eller dricka på 4 dagar iaf :/,gick och vänta och vänta, Gick ut en sväng med pappa och precis när vi kommer ut så kommer Emelie (en sköterska) ner och säger kom nu du ska opereras om 10min! Bytte om och åkte upp till kirurgen! Snacka med narkosläkaren och dem sa att dem skulle göra titthålsoperation så jag slipper mera err på magen! Åkte in där sen sövde dem mig, Vaknade på uppvaket av att ja skrek för jag hade så ont så dem gav mig ngt så jag somna om igen! Nästa gång jag vaknade så vaknade jag nere på 12an. Mamma, Pappa Carina och typ 100läkare stog runt omkring mig! Minns inte mkt förutom att jag tuppade av då och då! Och att dem sa att jag hade en blödning i magen och att jag måste kanske opereras igen! Hade hög feber och svettades och frös som en gris! Dem stack mig med nålar överallt i armarna för att dem var tvungna att ta en massa prover. Vaknade upp på Intensiven med en mask och slangar i näsan! Vaknade i en KÅLSVART rum med massa pipande ljud och pappa och mamma brevid mig, Läkarna kom till och från för att kolla om blödningen hade slutat i magen men så var ju tyvär inte fallet!n hade ont i hela kroppen och mådde SJUKT illa! När jag låg där ville jag bara dö! Ville bara att allt skulle ta slut. Tänkte på magsäcksoperationen på hur glad jag har varit för att jag har gått ner så mkt i vikt och har mått så bra! Frågade mig själv flera gånger om det här var värt det?! Hade jag inte gjort det här magsäcksoperationen så skulle jag inte fått gallsten och då hade jag sluppit den här skiten! Om det var värt det det vet jag inte än idag faktis :S. Dem körde in mig på operation igen och sen när jag vaknade upp så vistejag inget, Knappt vad jag hette, vart jag var, vilken dag det var, om det var dag eller natt hade jag ingen aning om efter som det inte fans några fönster i rummet. Dem gav mig morfin på morfin och jag mådde så sjukt sjukt illa så ja trodde ja skulle svimma av yrheten! Pappa och mamma pendlade tid på intensiven tillsammans med mig! Dem satt där och höll min hand timme efter timme! Ni är bäst och jag älskar er över allt annat! Låg kvar på intensiven tills jag blev stabil! Fick komma ner till avdelningen och böjer mig ner och ser att jag har blog och en kompress över hela magen. Började stortjuta efter som dem har skurit upp hela magen på mig och för att jag har så ont! Varför varför gjorde jag den här magsäcksoperationen tänkte jag! Dagarna gick jag jag blev bättre och bättre!

Sen skrev ut mig och jag fick komma hem men lever fortfarande på morfin för jag inte klarar av värken, Vaknar mitt i natten av att jag har sjukt ont! Mår okej nu men om hela den här resan var värt det det tror jag fan inte! Slutar med pillerna nästa vecka iaf så får vi se hur det går!!

Ska iaf skicka in alla papper och sådär så jag kan stämma läkaren och dem andra!
Kommer ju förhoppningsvis få skadestånd för ärren jag får på magen, sveda och värk och sen fel av läkaren!!

Skönt och vara hemma nu iaf, Vill ALDRIG mera se ett sjukhus!!
Blev mycket att skriva men jag dt var många som ville veta vad som hände och sådär!! Har har ni en snabb dragning på det som hände!!

Puss på er

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar dig de vet du! & jag har & står alltid vid din sida o fins alltid till hans. Love You Puss :)

2010-11-18 @ 22:10:27
Postat av: Emma

Gumman, det låter som att du inte har haft det lätt! Men du är stark, en annan hade ju inte klarat av det. Jag är glad för att dom TILLSLUT hittade felet, nu kommer du att må mycket bättre och förhoppningsvis för alltid slippa den där magvärken. Krya på dig! Vi ses på tor. Älskar dig :)

2010-11-19 @ 11:33:50
URL: http://emmadavidson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0